loading...
پایگاه خبری تحلیلی سرباز ولایت
سرباز گمنام ولایت بازدید : 66 یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (0)

روز 23 دسامبر 2014 (دوم دی ماه 1393) یک فروند جنگنده بمب افکن اف - 16 نیروی هوایی اردن که در چارچوب ائتلاف ضد داعش برای انجام عملیات بر فراز شمال شرق رقه (مرکز خلافت) پرواز می کرد توسط یک موشک حرارتی مورد اصابت قرار گرفت و ساقط شد.

این اولین جنگنده نیروهای ائتلاف بود که پس از1700 سورتی پرواز و حمله به 322 هدف در بیش از800 دقیقه عملیات هوایی ساقط می شد. طی این مدت 1171 نفر کشته شده اند که 1046 نفر از آنان وابسته به داعش بوده و باقی مانده شامل 72 نفر از نیروهای جبهه النصره، یک گروگان و52 نفر از شهروندان عادی بوده اند.

در حالی فرمانده مرکزی عملیات ایالات متحده بر این امر اصرار داشت که اف -16 اردنی توسط داعش ساقط نشده که پایگاه های منتسب به «ولایت رقه» صحنه های جمع‌آوری لاشه هواپیما و دستگیری ستوان یکم «معاذ یوسف الکساسبة» خلبان این اف – 16 که پس از ا‌ِجِکْت در یکی از رودخانه های اطراف سقوط کرده بود را به نمایش گذاشتند.

این در حالی است که «محمد مومنی» وزیر اطلاعات اردن نیز با اقرائت بیانیه ای اعلام کرد این جنگنده توسط یک موشک زمین به هوا ساقط شده است. ژنرال «لوید آستین» فرمانده دفتر مشترک عملیات ایالات متحده گفته است که: «تلاش داعش برای ساقط کردن جنگنده های ائتلاف را تحمل نخواهیم کرد.» او درحالی تلاش دارد به نیروهای ائتلاف قوت قلب دهد که به نظر می رسد زمزمه خروج آنان از این نهاد ضد داعش به دنبال احتمال دستیابی گسترده داعش به سیستم ضد هوایی پیشرفته بالا گرفته باشد.
نوبت!
با استناد به این رخداد ، به نظر می رسد که رویارویی داعش و نیروهای ائتلاف وارد مرحله جدیدی شده باشد. اما برای دست یافتن به دورنمایی بهتر از آنچه در حال وقوع است به مرور بخش کوتاهی از مصاحبه تفصیلی سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان با «الاخبار» لبنان می پردازیم که در شماره های 2368 و 2369 این روزنامه در14 و15آوریل 2014 (25 و 26 فروردین سال جاری) منتشر شده بود.
«ابراهیم الأمین» نویسنده و تحلیل‌گرسیاسی که وظیفه مصاحبه مذکور را برعهده داشت از دبیرکل حزب الله لبنان می پرسد: «در دیدارهای اخیر شما با شخصیت های سیاسی ، حرکت «داعش» به سمت اقلیم کردستان پیش بینی شده بود؟ به نظر شما چرا تغییر جهت به شمال؟ و چرا سعودی ، اردن و ترکیه نه؟!»
و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در پاسخ به این سوال می‌گوید: «نوبت همه آنها فرا می رسد! هر کجا که پیروان تفکر تکفیری در آن حضور دارند آن زمین متعلق به داعش است! و این افراد در اردن ، سعودی‌، کویت و دولت‌های خلیج وجود دارند.اگر در این میان دولتهایی نیز باشند که معتقد به حمایت و استفاده از ظرفیت داعش باشند ، «نوبت» آنها نیز فرا خواهد رسید و داعش به آنان رحم نخواهد کرد! این سخن مرتبط با اطلاعات میدانی و جغرافیایی است. حتی ترک ها مشکوک هستند!.
آیا داعش با چتر نجات از آسمان آمد؟! جنگجویان از سرتاسر دنیا از همه مرزها (منظورترکیه) وارد می شوند و به آنها پول و سلاح و امکانات داده می شود. ما از ابتدا شاهد بودیم که طباخ این سم کشنده چه کسانی بودند. این افعی که آن را بوجود آوردند و در خانه هایشان آن را بزرگ کردند بر علیه آنها انقلاب خواهد کرد. هرکسی که بود (در این کار مشارکت داشت) چه آمریکائی ها ، چه ترک ها یا دول خلیج! کسی که معتقد است آنها قادر به کنترل این بازی هستند و با استفاده از ابزار آنان قادر به تحکم هستند ، متوهم است.»
بر اساس اظهار نظر سید حسن نصر الله که یک ناظر و بازیگر طراز اول و ذینفع در تحولات خاورمیانه است تسری داعش در تمام مناطق مولد تفکر تکفیری و حمایت کننده فیزیکی از این پدیده حتمی است. اکنون 7 ماه از صدور این رای توسط دبیر کل حزب الله لبنان می گذرد. هر چند یالثارات پیش از این ، بارها به طرح این نظر و بررسی نشانه های آن پرداخته بود اما در ادامه قصد بر این است تا به جدید ترین نشانه های چنین تسری در بعد نظامی بپردازیم و نیز بر اساس اعلام های داعش به تحکیم نظریه سید حسن نصر الله در آینده اقدام کنیم.

* داعش و صلیبیون
«شکست جنگ صلیبی» عنوان شماره چهارم ماهنامه بین المللی «دابق» است که داعش آن را ذیحجه 1435 – مهر 1393 (سپتامبر 2014) منتشر ساخته است. داعش در این شماره با ذکر آیاتی از قران ، احادیث نبوی و شارحان سنی نظیر ابن تیمیه و اسلاف القاعده نظیر «ابومصعب زرقاوی» و «ابوعمر البغدادی» به ذکر یک سیر نظری تاریخی به تبیین نبرد نهایی با غرب می‌پردازد و در نهایت به نقل از «ابومحمد العدنانی» سخنگوی داعش می نویسد: «سربازان دولت اسلامی به اذن الله آماده آغاز جنگ صلیبی آخر هستند. بله ما به اذن الله به آنان یورش می بریم درحالی که آنان را یارای مقابله با ما نخواهد بود. ما به شما (صلیبیون) وعده می دهیم که این نبرد به اذن الله نبرد آخر است و ما شما را در هم خواهیم کوبید.ما روم شما را تسخیر خواهیم کرد و مرزهای شما را فروخواهیم پاشید و زنان شما را کنیز خود خواهیم ساخت. این وعده خدا به ماست که تخلف ناپذیر است.»
«دابق» در نهایت مسلمانان را به یورش دعوت می کند تا در هر نقطه ای از زمین که قرار دارند به صلیبیون حمله کنند و آنان را به قتل برسانند که البته بر اساس فهرست «دابق» کشورهای آمریکا ، فرانسه ، استرالیا و آلمان در اولویت قرار دارند که مسلمانان باید از حسابگری رخوت آمیز دست بردارند و به قتل کفار بپردازند چرا که بر اساس نقل «صحیح بخاری» یک کافر و قاتل او در آتش جهنم با یکدیگر جمع نمی شوند!.
دعوت داعش برای قتل صلیبیون در حالی است که «سی.آی.ای» نیروهای عملیاتی داعش در عراق و سوریه را بین 20000 تا 31500 نفر تخمین زده و وزیر دفاع فرانسه نیز این تعداد را بین 20000 تا 25000 نفر برآورد می کند. موسسه اطلاعاتی «مئیر عمیت» وابسته به وزارت خارجه اسرائیل نیز بر رقم 25000 تمرکز نموده و 13000 نفر از این تعداد را خارجی می داند که 3000 نفر از آنان غربی هستند. با این وصف به نظر می رسد مرور اقدامات انجام شده در غرب پس از فراخوان عدنانی قابل درک تر باشد.
18 سپتامبر سال جاری مقامات امنیتی استرالیا دو مرد را با اتهام برنامه ریزی برای اجرای یک مراسم اعدام در ملاءعام دستگیر کردند. آنها برای یک عملیات آدم ربایی برنامه ریزی کرده بودند. «تونی ابوت» نخست وزیر استرالیا در این رابطه اعلام کرد که این افراد بنا داشتند سر فرد مذکور را در زیر پرچم داعش از تن جدا کنند.
23 سپتامبر 2014 نیز «عبدالنعمان حیدر» که یک افغانی تبار مهاجر و 18 ساله بود پس از حمله با سلاح سرد به دو افسر عضو نیروهای ضد تروریسم در ملبورن استرالیا به ضرب گلوله کشته شد. او درحالی به قتل رسید که شماره پنجم ماهنامه «دابق» را همراه خود داشت و پلیس ادعا کرد که دستور این عملیات را به طور مستقیم از «ابومحمد عدنانی» سخنگوی داعش دریافت کرده بوده است.
7 اکتبر 2014 ، چهار مرد توسط اسکاتلند یارد در بریتانیا دستگیر شدند که یکی از آنان به عنوان سوژه «ام آی 5» تحت نظارت بود. وی از نیروهای مرتبط با داعش در انگلستان بود که همراه با گروهش قصد اجرای یک عملیات در انگلستان را داشتند.
22 اکتبر «مایکل زحاف بیبو» که یک بومی کانادایی بود ، 2 سرباز را به ضرب گلوله در بنای یادبود ملی جنگ در «اوتاوا» به قتل رسانید و در مسیر ورود به پارلمان کشته شد. دو روز پیش از آن نیز یک کانادایی تبار دیگر به نام «مارتین کاوتور رولئو» که با داعش به طور آنلاین در ارتباط بود 2 سرباز را از نوار مرکزی «کوئبس» فراری داد.
23 اکتبر ، «زال تامسون» در نیویورک در حالی با تیشه به 4 پلیس حمله کرد که شماره پنجم نشریه «دابق» را با خود حمل می کرد و ادعا نمود که او به طور مستقیم از «ابومحمد العدنانی» دستور می گرفته است.
15 دسامبر سال جاری پلیس سیدنی در استرالیا دو مرد 18 و 25 ساله را به اتهام تلاش برای اعزام نیرو به عراق و سوریه دستگیر کرد که برای مهاجرت استرالیایی ها تسهیلاتی معادل 15000 دلار فراهم می کردند. همان روز نیز یک پناهنده ایرانی تبار به نام «هارون مونس» نیز اقدام به یک آدم ربایی در یک مرکز خرید با پرچم داعش نمود که توسط پلیس کشته شد.

* داعش و آل سلول!
اما ماجرا زمانی جذاب می شود که به مرور آراء داعش در مورد عربستان سعودی بپردازیم. داعش در شماره پنجم «دابق» که در ماه محرم سال جاری با عنوان «بقا وگسترش» منتشر نمود ، به پیامهای یکپارچه بیعت از شبه جزیره عربستان ، لیبی ، الجزایر و شبه جزیره سینا اشاره نمود که روز 17 ماه محرم به دارالخلافه ارسال شده بود!. اما به نظر می رسد مهم ترین این ابلاغ ها ، بیانیه بیعت کسانی باشد که از عربستان سعودی ارسال شده بود.
متن بیانیه ای که «دابق» آن را به نقل از موحدین شبه جزیره عربستان منتشر ساخته به شرح زیر است: «مجاهدان شبه جزیره عربستان که تحت عنوان موحدین گرهم آمده‌اند دیگر نیازی به هجرت برای جهاد زیر بیرق خلافت ندارند. زیرا حقیقت عیان و غالب شد. بنابراین به دولت خود بیایید و گرداگرد خلافت بجنگید. مجاهدان سرزمین «بین الحرمین» بشارت می دهند که خود را برای جهاد در کنار شما (ابوبکر البغدادی) آماده کرده و درب خانه های خود را به روی شما گشوده اند. هیچ مرز و گذرنامه ای مانع از رسیدن شما به این سرزمین نخواهد بود.»
«دابق» سپس با تمرکز بر عربستان سعودی به عنوان منشاء مبارزه با کفر و شرک به سابقه مجاهدانی چون «بن لادن» اشاره می کند که از این سرزمین برخاسته اند و اذعان می کند که با دستگیری گسترده و قتل مجاهدان راه جهاد در عمق عربستان بسته شده است. بر این اساس «دابق» در پیامی از «ابوبکر البغدادی» خطاب به مجاهدان عربستان می نویسد: «ای فرزندان حرم خدا ، ای مردم اهل توحید و ولاء و براء ، سر مار و دژ محکم آن در جوار شماست. پس شمشیر های خود را از نیام برکشید. دنیا را رها کنید که بی ارزش است.
از این پس امانی برای «آل سلول» (عنوانی که متعلق به یکی از منافقان دوره صدر اسلام به نام «عبد الله بن أبی بن سلول» است که برای خوار ساختن آل سعود با این عنوان از آنان یاد شده است) و سربازانش نیست و در سرزمین حجاز جایی برای مشرکان نخواهد بود. پس شمشیر خود را بر «آل سلول» پیش از «صلیبیون» بر کشید و نیروهای آنان را بربایید. زندگی را به کام آنان تلخ کنید. صبور باشید و عجله نکنید. ان‌شاءالله به زودی پیشگامان دولت اسلامی به شما خواهند رسید.»
البته هنوز هیچ نشانه ای از انجام عملیات بر علیه رژیم سعودی در عربستان رصد نشده است که منتسب به داعش باشد ، اما بر اساس شواهد موجود به نظر می رسد آل سعود یا به قول خیفه خود خوانده آل سلول ، باید به زودی خود را برای بازگشت موجی که خود تولید و داعش منتشر ساخته است آماده باشد.

حزب الله

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • قیمت هتل های تهران
  • وبلاگ یا ثارالله
  • گردان بصیرت
  • پایگاه مقاومت اسلامی انجمن سربازان گمنام ولایت
  • وبسایت حضرت ایت الله موسوی جزایری
  • خامنه ای تنها نیست
  • پایگاه بسیج شهید محمود پازوکی
  • دانلود فایل چرا غني سازي حق مسلم و تضمين شده اعضاي NPT است؟
  • دانلود فایل ان پی تی چیست؟
  • دانلود فایل نگاهی اجمالی به آثار حقوقی توافقنامه
  • دانلود بیانیه ی توجیهی آمریکا در مورد توافقنامه ژنو
  • دانلود ترجمه ای که وزارت امور خارجه از توافقنامه ژنو ارائه داده است
  • دانلود فایل نقد و بررسی توافقنامه ژنو
  • دانلود فایل ترجمه ی صحیح و کامل توافقنامه ژنو
  • دانلود متن اصلی توافقنامه ژنو
  • دانلود فایل تحلیل های مقام معظم رهبری از ایران هسته ای
  • مدرسه ی کامپیوتر
  • پایگاه خبری عماریون
  • پایگاه خبری عصر امروز
  • پایگاه خبری 598
  • پایگاه خبری صابر نیوز
  • پایگاه خبری بی باک نیوز
  • روزنامه9دی
  • خبرگزاری دفاع مقدس
  • پایگاه درسهایی از قرآن
  • سایت جامع مذهبی فرهنگی شهید آوینی
  • بچه های قلم
  • روزنامه کیهان
  • پایگاه خبری رجا نیوز
  • سایت مقام معظم رهبری
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    به نظر شما آِیا اجرای برجام سبب حل مشکلات اقتصادی کشور می گردد؟
    به نظر شما در انتخابات مجلس دهم کدام گروه اکثریت مجلس را به دست می آورند؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5099
  • کل نظرات : 70
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 117
  • بازدید امروز : 147
  • باردید دیروز : 287
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 651
  • بازدید ماه : 1,889
  • بازدید سال : 32,100
  • بازدید کلی : 2,277,283
  • سیری در نهج البلاغه

    حکمت 174         ارزش خشم در راه خدا

    قال علیه السلام:آن کس که دندان خشم در راه خدا بر هم فشارد،بر کشتن باطل گرایان توانمند گردد.


    حکمت 161       ارزش مشورت و پرهیز از خود محوری   

    قال علیه السلام:هر کس خود رای شد به هلاکت رسیدو هر کس با دیگران مشورت کرد،در عقل های آنان شریک شد.