ژنرال آیرون ساید انگلیسی در خاطرات خود مینویسد: یک دیکتاتور نظامی میتواند گرفتاریهای ما را (در ایران) را برطرف کند و ما میتوانیم که بی هیچ دردسری، کشور را ترک کنیم.
ژنرال آیرون ساید انگلیسی در خاطرات خود مینویسد: یک دیکتاتور نظامی میتواند گرفتاریهای ما را (در ایران) را برطرف کند و ما میتوانیم که بی هیچ دردسری، کشور را ترک کنیم.
جریانهای فریبکار سیاسی و رسانهای که مدعی بودند هر روز تأخیر در اجرای برجام ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار ضربه به کشور وارد میکند، پس از تصویب آن میگویند قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد و کشور گلستان شود.
در شرايطي که تمام کشمکش ايران با عربستان بر سر احقاق حقوق قربانيان و تعیین هويت و تحويل جنازه است،کاريکاتوريست یک سایت ضد انقلاب ،طرحی را به سرانجام می رساند که اثبات کننده عمق کینه ورزی این رسانه و این اشخاص نسبت به ایران را به نمایش می گذارد.
در نتیجه در سال ادعا شده در شایعه نه علیرضا پهلوی زنده بوده و نه فرودگاه جده ساخته شده بوده است!
سخنان حاشیهساز دستیار ویژه رئیس جمهور در همایش «هویت ایرانی» زمانی شبهه برانگیزتر می شود که بدانیم افرادی نظیر داریوش شایگان، محمدمجتهد شبستری و جواد طباطبایی پشت صحنه این همایش بوده اند.
براساس داده های این نوشتار، میتوان قضاوت نمود که آیا جمهوری اسلامی براساس آموزههای اسلامی خود در حفظ قلمرو و مرزهای ایران موفق بوده است یا حکومت پهلوی که سخن از آموزههای ملیگرایانه و ناسیونالیستی به میان میآورد و یا نظام سراپا وابستهی قاجار؟
"خاندان پهلوی خیلی هم وابسته نبودند و مثلا شاه مقابل انگلیسی ها ایستادگی کرد یا با افزایش قیمت نفت مقابل آمریکا ایستاد"، "رضاشاه با وجود دیکتاتوری اما باعث امنیت و پیشرفت ایران شد و او بود که راه آهن را به ایران آورد" و... از آن دست سوال هایی که باعث شده تا برخی به خود بگویند «آیا جمهوریاسلامی درباره رژیمپهلوی به مردم دروغ گفت؟»
زندگی پر رمز و راز سران رژیم پهلوی که در طول سالیان قبل از انقلاب اسلامی، همواره پنهان و دور از چشم مردم و تاریخنگاران بود، بعد از وقوع انقلاب تبدیل به موضوعی جذاب برای محققین و اندیشمندان تاریخی شده است. در واقع آنها در پی این بودند که با جستجو در اسناد و مدارک، اندیشهها و عملکرد بسیاری از چهرههای سیاسی و فرهنگی کلیدی در دوره پهلوی را در تاریخ ثبت و ضبط کنند و در اختیار آیندگان قرار دهند تا با چهرهی واقعی این رژیم آشنا شوند.
رضاخان با اینکه نمیخواست ننگ جدایی بحرین را به جان بخرد، سعی میکرد انگلیسیها را راضی کند که نگهداشتن این جزیره، خطری برای منافع بریتانیا ندارد.
توکلی گفت: خانم شیرین عبادی مدتی قبل از انقلاب، دادستان تهران بوده، تعداد زیادی از پروندهی جوانان انقلابی به دستور وی به دادگاهنظامی ارجاع داده است تا در دادگاه نظامی سخت ترین مجازاتها و شکنجهها در انتظار آنها باشد.
البته پرداختن به اقدامات مثبت نظام، به معنی نفی یا نادیده گرفتن معضلات و نواقص موجود نیز نمی باشد. مشکلات موجود، اکثرا محسوس و مشهود برای عموم مردم است اما ممکن است نگاه و ذهنیت آنها تنها از زاویه کمبودها و نواقص شکل گرفته باشد، بنابراین، در این بحث، سعی گردید به منظور تعدیل و تصحیح نگرش افراد نسبت به وضع موجود، تلاش ها و اقدامات انجام گرفته، مدنظر قرار گیرد و مواردی که لازم است جهت قضاوت منصفانه لحاظ گردد، بیان شود.
شاه حجاب را سمبل عقب ماندگی و بیحجابی را لازمهی پیشرفت جامعه میدانست. شاه پوشیدن چادر را هنگام «راندن اتومبیل و کار کردن در اداره و یا در کسوت پزشک و وکیل دعاوی بسیار سخت» میدانست. او چنان از آینده و چادر نگران بود که میگفت: «چگونه میتوانیم در آینده جامعهای خشنود و خوشوقت بسازیم که در آن بچهها دارای مادرانی در کفن سیاه باشند.»
فرح خودش را روشنفكر ميدانست. محمدرضا در مجالس با زنهاي اين و آن و دخترهاي اين و آن ميرقصيد و آنها را در آغوش ميگرفت و ميبوسيد و فرح ميدانست كه محمدرضا... علاوه بر او با زنان ديگري هم رفت و آمد دارد، اما او نسبت به اين دختر فوقالعاده حساس شده بود.
یک روز محمد رضا که خیلی ناراحت بود به من گفت: «مادر جان مرده شوره این سلطنت را ببرد که من، شاه و فرمانده کل قوا هستم و بدون اطلاع من هواپیماهای ما را برده اند ویتنام» آن موقع جنگ ویتنام بود و آمریکایی ها که از قدیم در ایران نظامی داشتند هر وقت احتیاج پیدا میکردند از پایگاههای ایران و امکانت ایران با صلاحدید خود استفاده میکردند.
«حجاب» از یک امری که پیش از این صرفاً به عنوان بخشی از احکام دینی نگریسته میشد، به عامل اثربخش برای شکلگیری یک هویت و جنبش اجتماعی در بین علما و پس از آن، به تدریج در بین مردم متدین و مسلمان تبدیل شد.
کشف حجاب نه در راستای یک مدرنیزاسیون صادقانه از سوی رضاشاه بلکه یک اعمال قدرت بر شهروندان بود تا از این طریق با یک دست سازی افراد به هدف های خود دست پیدا کند.
پس از چهار دهه جدایی بحرین از ایران ، امروزه قیام مردمی بحرین در طول چهار سال اخیر اثبات می کند که مردم شیعه بحرین که اعراب در محافل خود از آن ها به عنوان تحقیر آمیز «مستعرب» (منظور عجم یا ایرانی عرب شده) نام می برند، از دو قرن حاکمیت استعماری خاندان آل خلیفه خسته شده اند و می خواهند به پیشینه غنی فرهنگی تاریخی ایرانی و شیعی خویش بازگردند.
حکمت 174 ارزش خشم در راه خدا
قال علیه السلام:آن کس که دندان خشم در راه خدا بر هم فشارد،بر کشتن باطل گرایان توانمند گردد.
حکمت 161 ارزش مشورت و پرهیز از خود محوری
قال علیه السلام:هر کس خود رای شد به هلاکت رسیدو هر کس با دیگران مشورت کرد،در عقل های آنان شریک شد.