loading...
پایگاه خبری تحلیلی سرباز ولایت
سرباز گمنام ولایت بازدید : 82 پنجشنبه 22 آبان 1393 نظرات (0)

با تعرض رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و بستن کامل آن برای چند ساعت به روی فلسطینیان با هر رده سنی‌ای، موجی از اعتراضات در کرانه باختری شکل گرفته است. در خصوص این‌که چرا اسرائیل در شرایطی کنونی و برای اولین بار پس از سال ۱۹۶۸دست به چنین اقدامی زده است، موارد متعددی گفته‌اند که به نظر زمینه‌سازی برای تعیین محدوده زمانی و مکانی برای حضور صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی اصلی‌ترین علت بوده است. اما اهانت به مسجد الاقصی که نماد هویتی فلسطینیان و مسلمانان در مبارزه با اسرائیل محسوب می‌شود، حالا علاوه بر رویه همیشگی اعتراضات گسترده مردمی مانند تظاهرات در نواحی مختلف و یا مصاحبه‌ها و بیانیه‌های گروه‌های مختلف و … یک شکل جدید از اعتراض را نیز به نمایش گذاشته است؛ نحوه‌ای که به نظر می‌رسد وحشت بیشتری را در میان صهیونیست‌ها حکم ‌فرما می‌سازد و امنیت آن‌ها را حتی در شرایط به ظاهر عادی روزمره نیز به خطر می‌اندازد.

انتفاضه سنگ

در دسامبر ۱۹۸۷ راننده صهیونیست یک کامیون چند کارگر فلسطینی را زیر گرفت. در پی این حادثه، مردم خشمگین فلسطین اعتراضاتی را آغاز کردند که پس از گسترده‌ شدن به انتفاضه اول شناخته شد. این انتفاضه آغازی جدی برای فعالیت گروه‌های اسلام‌گرای جهاد اسلامی و حماس بود و البته پایانی بر سال‌های مبارزه یاسر عرفات چرا که در نهایت وی از در سازش با اسرائیل درآمد و آن را به رسمیت شناخت و عملا انتفاضه را به شکست رسانید. اما آن‌چه در آن انتفاضه شهره شد، سنگ‌هایی بود که جوانان فلسطینی به سوی نظامیان صهیونیست پرتاب می‌کردند. اگر چه عملیات‌های مسلحانه نیز از سوی گروه‌های اسلامی انجام می‌شد اما سنگ اولین، اصلی‌ترین و البته نمادین‌ترین ابزار نبرد با نظامیان اسرائیل بود.

تفاوت های فاز جدید حملات فلسطینی ها

پس از انتفاضه اول، در ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۰ آریل شارون، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی در راستای سیاست‌های توسعه‌طلبانه و تأکید بر اصل معرفی بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت این رژیم با پیشتیبانی ۲۰۰۰ نیروی نظامی وارد مسجد الاقصی شد. واکنش فلسطینیان باعث شکل‌گیری انتفاضه دوم شد. و حالا دوباره به مسجد الاقصی اهانت شده و شعله‌های فروزان اعتراضات مردم نوید انتفاضه سوم را می‌دهد. طی روزهای گذشته اما جوانان فلسطینی شیوه‌های جدیدی را برای بیان اعتراض خود عملی ساخته‌اند؛ قیام با خودرو و چاقو. تا کنون جوانان فلسطینی چندین بار با خودروهای خود به صهیونیست‌ها حمله کرده‌ و موفق شده‌اند آنان را کشته و یا زخمی کنند. اصلی‌ترین عملیات این چنینی را ابراهیم العکاری انجام داد. او یک جمع صهیونیست را با سرعت زیاد زیر گرفت که دو نفر به هلاکت رسیدند و بیش از ده نفر زخمی شدند. البته العکاری پس از این عملیات با تیراندازی صهیونیست‌ها به شهادت رسید. تکرار این اقدام او توسط چند جوان فلسطینی دیگر باعث شد تا برخی کاربران اینترنتی پوسترهایی با جملات «مقاومت کن اگر چه با خودرو» و «ای ساکن قدس کمربندت را محکم ببند» را طراحی کنند. اما شیوه دیگر جوانان فلسطینی، حمله با چاقو به صهیونیست‌ها است. طی روزهای گذشته چندین بار این اقدام صورت گرفته که در مهم‌ترین آن‌ها ماهر الهشملون وابسته به جهاد اسلامی پس از زیر گرفتن سه صهیونیست با چاقو به آن‌ها حمله کرده و پس از به هلاکت رساندن یکی از آن‌ها و زخمی کردن دو تن دیگر، به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید. جوان دیگری یک شهرک‌نشین صهیونیست را در مترو با ضربات چاقو هدف قرار داده است

انتفاضه و امنیت مخدوش اسرائیل

اگر چه هم‌چنان سنگ اصلی‌ترین ابزار جوانان فلسطینی برای دفاع از خود در مقابل حملات نظامیان صهیونیستی است اما به نظر می‌رسد دو شیوه جدید مبارزه با صهیونیست‌ها یعنی استفاده از خودرو و چاقو، می‌تواند در ناامن‌سازی صهیونیست‌ها اثرات جدی‌تری بگذارد. سنگ عمدتا به منظور دفاع در برابر سربازان صهیونیست استفاده می‌شود که درصدد حمله به مردم و یا ورود به مکانی هستند اما چاقو و خودرو در یک عملیات هجومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سوی دیگر، سنگ‌ها عمدتا به سوی نظامیان نشانه گرفته می‌شوند اما چاقو و خودرو طی روزهای اخیر هم علیه نظامیان استفاده شده و هم شهرک ‌نشینان صهیونیست که البته همیشه ماهیت نظامی داشته‌اند. به همین دلیل، توان برهم زدن امنیت عمومی شهرک‌ها و شهرهای صهیونیستی با شیوه‌های هجومی جدید بیشتر است. امنیت به عنوان اصلی‌ترین مولفه در عرصه داخلی رژیم صهیونیستی آن‌قدر جدی است که می‌توان نسبتی مستقیم میان گسترش ناامنی با مهاجرت معکوس صهیونیست‌‌ها از سرزمین‌های اشغالی یافت. این مساله را می‌توان در این جملات روزنامه صهیونیستی معاریو مشاهده کرد؛ «قطار شهری جفعات هتحموشت در ایستگاه‌های بسغات زیف و شهرداری تقریباً خالی است که این نشان‌دهنده هراس شهرک‌ نشینان از هرگونه عملیات مشابه عملیات ابراهیم العکاری است که اخیراً در ایستگاه قطار شهری رخ داده است».

سعید ساسانیان

منبع : رصد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • قیمت هتل های تهران
  • وبلاگ یا ثارالله
  • گردان بصیرت
  • پایگاه مقاومت اسلامی انجمن سربازان گمنام ولایت
  • وبسایت حضرت ایت الله موسوی جزایری
  • خامنه ای تنها نیست
  • پایگاه بسیج شهید محمود پازوکی
  • دانلود فایل چرا غني سازي حق مسلم و تضمين شده اعضاي NPT است؟
  • دانلود فایل ان پی تی چیست؟
  • دانلود فایل نگاهی اجمالی به آثار حقوقی توافقنامه
  • دانلود بیانیه ی توجیهی آمریکا در مورد توافقنامه ژنو
  • دانلود ترجمه ای که وزارت امور خارجه از توافقنامه ژنو ارائه داده است
  • دانلود فایل نقد و بررسی توافقنامه ژنو
  • دانلود فایل ترجمه ی صحیح و کامل توافقنامه ژنو
  • دانلود متن اصلی توافقنامه ژنو
  • دانلود فایل تحلیل های مقام معظم رهبری از ایران هسته ای
  • مدرسه ی کامپیوتر
  • پایگاه خبری عماریون
  • پایگاه خبری عصر امروز
  • پایگاه خبری 598
  • پایگاه خبری صابر نیوز
  • پایگاه خبری بی باک نیوز
  • روزنامه9دی
  • خبرگزاری دفاع مقدس
  • پایگاه درسهایی از قرآن
  • سایت جامع مذهبی فرهنگی شهید آوینی
  • بچه های قلم
  • روزنامه کیهان
  • پایگاه خبری رجا نیوز
  • سایت مقام معظم رهبری
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    به نظر شما آِیا اجرای برجام سبب حل مشکلات اقتصادی کشور می گردد؟
    به نظر شما در انتخابات مجلس دهم کدام گروه اکثریت مجلس را به دست می آورند؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5099
  • کل نظرات : 70
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 110
  • آی پی دیروز : 75
  • بازدید امروز : 261
  • باردید دیروز : 217
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 478
  • بازدید ماه : 1,716
  • بازدید سال : 31,927
  • بازدید کلی : 2,277,110
  • سیری در نهج البلاغه

    حکمت 174         ارزش خشم در راه خدا

    قال علیه السلام:آن کس که دندان خشم در راه خدا بر هم فشارد،بر کشتن باطل گرایان توانمند گردد.


    حکمت 161       ارزش مشورت و پرهیز از خود محوری   

    قال علیه السلام:هر کس خود رای شد به هلاکت رسیدو هر کس با دیگران مشورت کرد،در عقل های آنان شریک شد.